Kurs Online - Encyklopedia Sprzedaży GrowPapa

Zbuduj powtarzalny, skalowalny i przewidywalny proces sprzedaży, który przygotuje Cię na 80% sytuacji z klientami

W tym kursie pokażę Ci konkretny proces krok po kroku, który pozwolił mi wyskalować firmę 24X z 20 do 500 tysięcy złotych przychodu miesięcznie w abonamentach.

Zobacz krótkie 3-min video lub czytaj dalej

Nie masz pełnej kontroli nad sprzedażą?

Jeśli tu jesteś, to znaczy, że chcesz wreszcie opanować sprzedaż i skalować przychody w przewidywalny i powtarzalny sposób, by Twój biznes mógł rosnąć szybciej niż konkurencja.

Możesz to zrobić, nawet jeśli teraz:

Nie generujesz powtarzalnych przychodów

Twój dział sprzedaży nie potrafi wygenerować takiego przychodu, aby firma mogła rozwijać się, rosnąć i ścigać z konkurencją. Kolejne miesiące kończysz pod kreską lub wychodzisz jedynie lekko ponad zero.

Nie masz przewidywalnej sprzedaży

Nie mierzysz poprawnie jego skuteczności i efektywności, a przez to nie potrafisz obliczyć i prognozować wyniku. Sprzedaż wygląda bardziej jak błądzenie we mgle niż dobrze naoliwiona, sprawna machina.

W Twoim dziale sprzedaży panuje chaos

Twoi sprzedawcy improwizują i nie wiesz, dlaczego jedni sprzedają, a inni nie potrafią, masz problem z rekrutacją dobrych sprzedawców i ich onboardingiem, a na koniec dnia mierzysz się z dużą rotacją pracowników.

Zacznij generować zysk, zamiast ponosić straty

Jeśli sprzedaż w Twojej firmie nie działa w powtarzalny, skalowalny i przewidywalny sposób, to znaczy, że generuje straty – nie wszystkie są widoczne gołym okiem:

Dlaczego Twoja sprzedaż nadal nie działa?

Niektóre firmy, z którymi współpracowałem, przez lata tolerowały słaby wynik sprzedaży. Zwykle jedyną blokadą przed rozwiązaniem problemu, były błędne przekonania, w tym:

“U nas chyba jest okej …”

Sprzedaż to policzalny i przewidywalny proces. Jeśli nie wiesz, czy Twoja sprzedaż dobrze działa, to znak, że jest jeszcze sporo do poprawy.

“W naszej branży najważniejsze są relacje”

Z doświadczenia wiem, że relacje najlepiej nawiązuje się podczas współpracy. A nie ma przecież współpracy bez wcześniejszej sprzedaży.

“Nie mam na to czasu”

Rozumiem, priorytety. Ale czy może być większy priorytet dla biznesu od sprzedaży? Brak czasu jest najlepszym powodem, by zacząć poprawiać sprzedaż TERAZ.

“To brzmi jak sporo roboty!”

Nie obawiasz się pracy – martwisz się, czy będzie warto. Być może do tej pory szukałeś na własną rękę i nie zawsze to działało. A gdybym dał Ci “gotowca” z gwarancją skuteczności, to mam Twoją uwagę?

“Czekaj, czy Ty mi próbujesz coś sprzedać?”

Jeśli masz problem i chcesz go rozwiązać, a ja mogę Ci w tym pomóc, to można powiedzieć, że nasza rozmowa jest sprzedażą. Ale czym różni się sprzedawanie od pomagania?

Nazywam się Kacper Kostrzewa i będę Twoim instruktorem

Byłem odpowiedzialny za Sprzedaż, Marketing i Customer Success w Scanye – 18. najszybciej rosnącej firmie w Europie Środkowej wg Deloitte, gdzie w ciągu 34 miesięcy wyskalowałem sprzedaż 24-krotnie – z 20 do 500+ tys. PLN w abonamentach miesięcznych.

Obecnie doradzam, tworzę procesy sprzedaży dla firm oraz szkolę sprzedawców.

Uczę tego, że sprzedaż zawsze jest kontekstowa – w odniesieniu do alternatywnego sposobu rozwiązania problemu klienta. Przekonałem się, że powtarzalny, skalowalny i policzalny proces sprzedaży oparty o liczby, przynosi o wiele lepsze efekty niż “talent” sprzedawcy.

Nie potrafię przejść obojętnie obok obiecującej firmy, która ma ambicje na to, by znacznie poprawić swój wynik sprzedaży i prosperować. Nie mogę jednak pracować z każdym, ponieważ fizycznie nie wystarczyłoby mi czasu, dlatego stworzyłem kurs online, w którym uczę wszystkiego, co wiem o sprzedaży.

Sprzedaż to zamknięty zbiór powtarzalnych sytuacji sprzedażowych

W sprzedaży możesz przewidzieć 80% sytuacji i dobrze się na nie przygotować, by z łatwością generować coraz lepsze wyniki. Aby to zrobić, przejdź przez 4 kluczowe kroki:

1. Musisz zrozumieć, że sprzedaż jest kontekstowa

Czy wiesz, jaki konkretny problem rozwiązujesz? Pamiętaj, że sprzedaż zawsze dzieje się w odniesieniu (kontekście) do czegoś, dlatego nie spiesz się z prezentacją swojej oferty, jeśli nie znasz alternatyw klienta oraz ich konsekwencji.

2. Zbuduj proces sprzedaży

Sprzedaż to nie improwizacja. Twój powtarzalny, skalowalny i przewidywalny proces sprzedaży powinien składać się z 3 kroków:

  1. Umawianie spotkań “outbound” – za pomocą cold call lub cold email.
  2. Pozyskanie kluczowych informacji – wielu sprzedawców pomija ten etap, a jest kluczowy. Zanim możesz zaprezentować ofertę, musisz znać kontekst klienta, by w odniesieniu do niego pokazać korzyści swojej oferty.
  3. Prezentacja oferty – dopiero znając kontekst sytuacji klienta, możesz przejść do spotkania sprzedażowego, w którym prezentujesz ofertę, używając trafnych przykładów, opowiadając historie, zadając odpowiednie pytania, a także docierając do wątpliwości klienta i rozbrajając je.

3. Przygotuj się na 80% sytuacji sprzedażowych

Na drodze do zamknięcia sprzedaży napotkasz wiele komplikacji, wymówek i obiekcji. Na szczęście 80% z nich da się przewidzieć, zapobiegać im lub przygotować gotową odpowiedź.

4. Wdrażaj, słuchaj, poprawiaj

Gdy już wiesz, że sprzedaż zawsze odbywa się w odniesieniu, kontekście do innych rozwiązań, masz poukładany proces sprzedaży, który śledzisz za pomocą ściśle określonych liczb, oraz przygotowałeś się na wiele przewidywalnych sytuacji sprzedażowych, pora na działanie.

Pamiętaj, że proces sprzedaży należy rozwijać i usprawniać, dzięki czemu gwarantujesz, że każdy kolejny miesiąc będzie generował coraz lepsze wyniki.

Encyklopedia Sprzedaży GrowPapa

Ten kurs pozwoli Ci wyskalować sprzedaż nawet 24X, dzięki gotowemu procesowi sprzedaży kontekstowej

W tym kursie zebrałem całą wiedzę, która pozwoliła mi wyskalować biznes z 20 do 500 tysięcy złotych miesięcznych przychodów w abonamentach. Teraz to wszystko może być Twoje!

Zapisz się na ten kurs jeśli:

Potrzebujesz dowodów skuteczności?

Przeczytaj, jak kurs i moje metody pracy oceniają ci, którzy już sprawdzili

Gotowy? Zaczynajmy!

6 Modułów, które Zbudują Twoją Sprzedaż

Encyklopedia Sprzedaży GrowPapa to ponad 7 godzin nagrań video z prezentacją, mnóstwo dodatkowych materiałów tekstowych oraz interaktywne arkusze kalkulacyjne.

Moduł 1

Framework Sprzedaży Kontekstowej GrowPapa

Framework to prosty diagram, który wyjaśnia sprzedaż na 1 kartce.

W tym module tłumaczę jak podchodzę do tworzenia komunikacji sprzedażowej. Pokażę jak rozumiem definiowanie problemu, jego konsekwencje, alternatywne rozwiązania, argumenty sprzedażowe, status quo klienta, próg wejścia w Twoje rozwiązanie oraz w końcu – Twoje value proposition i USP.

  • Sprzedaż to kontrast
  • Sprzedaż jest kontekstowa
  • Komunikacja sprzedażowa
Moduł 2

Jak Zbudować Własny Proces Sprzedaży

Dobry proces sprzedaży, to powtarzalna, skalowalna i przewidywalna maszynka do robienia przychodu firmy.

  • Powtarzalna – bo daje podobne, powtarzalne przychody, niezależnie od talentu sprzedawcy. Mając dobry proces uniezależniamy firmę od ‘talentów’.
  • Skalowalna – bo jak masz proces, to możesz zatrudniać kolejne osoby i skalować sprzedaż.
  • Przewidywalna – bo jak mierzysz proces, to na podstawie swojej skuteczności, liczby aktywności oraz długości trwania procesu jesteś w stanie przewidywać kiedy / ile zarobisz.

W tym module pokazuję na przykładach, jak możesz zbudować własny proces sprzedaży, który składa się z 3 kroków.

  • Czym jest proces sprzedaży?
  • Trzy główne fazy procesu sprzedaży – ich rola i cele
  • Proces sprzedaży, a proces zakupowy klienta
  • Część warsztatowa + analiza efektywności procesu
    • Gotowe excele do mierzenia procesu
  • Zadania do modułu
Moduł 3

Faza 1 - Umawianie spotkań “outbound”

W tym dziale pokażę Ci, jakie są prawdziwe cele Cold Calla oraz pokażę pewną strukturę rozmowy, której używam na co dzień. Większość sprzedawców (a na pewno klientów) może rozumieć Cold Calle jako „próbę sprzedaży” produktu.

Cold Call nie jest po to, aby sprzedawać – Twój potencjalny klient również powinien to wiedzieć. Pokażę Ci również, jak wykorzystuję Cold Mail, by za pomocą zimnych maili zdobywać zainteresowanie klientów i umawiać spotkania sprzedażowe.

  • Cold Call → jak umawiać spotkania przez telefon
    • Czym jest Cold Call?
    • Cele Cold Calla
    • Osoby decyzyjne – do kogo dzwonić
    • Podstawowe błędy i kluczowe wskazówki
    • Struktura rozmowy – powtarzalny schemat
    • Wstęp do rozmowy – niech klient się nie rozłącza
    • Elevator Pitch – z czym dzwonisz?
    • Wciągnięcie do rozmowy – 3 sposoby
    • Umówienie spotkania – domykanie rozmowy
    • Pre-kwalifikacja – start walki o skuteczność procesu sprzedaży
    • Obiekcje na Cold Call – jak sobie radzić?
      • Nie jestem zainteresowany
      • Wyślij coś mailem
      • Jestem zajęty / zły moment
      • Proszę zadzwonić za pół roku
      • Zły czas na inwestycje
      • Już pracujemy z konkurencją
      • Robimy to wewnętrznie
      • Nie chcemy nic zmieniać
      • To za drogie
    • Gatekeeper (sekretariat) – jak sobie radzić lub omijać?
    • Co zrobić jak się nie uda umówić spotkania?
    • Skąd brać numery telefonów do firm?
    • Zadania do modułu + podsumowanie
  • Cold Mail – jak umawiać spotkania mailem
    • Ogólne zasady / moje doświadczenia
    • Trigger / insight zakupowy – dlaczego piszesz?
    • Tytuł i preview maila – niech klient go otworzy
    • #1 Treść maila – dostarcz wartość / lead magnet
    • #2 Treść Maila – wskaż na problem
    • Follow-up – kolejne maile, jeśli klient nie odpisuje
    • Multithreading – jak masz komitet zakupowy
    • Podsumowanie / materiały dodatkowe / narzędzia / zadanie domowe
Moduł 4

Faza 2 - Discovery

Wielu sprzedawców robi prezentację z każdym chętnym klientem.

Dobry sprzedawca potrafi najpierw odpowiednio kwalifikować oraz zbadać (lub zbudować) potrzebę zakupową klienta, aby sama prezentacja wyglądała jak formalność.

Bez etapu Discovery Twoja skuteczność będzie słaba. Moim zdaniem jest to najtrudniejszy, a jednocześnie najważniejszy etap procesu sprzedaży. To właśnie od jakości Discovery będzie zależało to, z jaką skutecznością będziesz domykał prezentacje.

  • Czym jest i dlaczego musisz robić discovery?
  • 4 cele discovery calla
  • Dlaczego klient kupi?
  • Dlaczego klient NIE kupi?
  • Budowanie potrzeby zakupowej – teoria,
  • Budowanie potrzeby zakupowej – praktyka,
  • Budżet klienta
  • Konkurencja (alternatywy) klienta,
  • Jak wygląda proces decyzyjny klienta?
  • Kiedy klient kupi?
  • Proces inbound – obsługa leadów z marketingu
  • Praktyczne wskazówki – jak robić discovery?
  • Zadania do modułu + podsumowanie
Moduł 5

Faza 3 - Spotkanie sprzedażowe

Sprzedaż jest kontekstowa, prezentacja też powinna być kontekstowa – w odniesieniu do alternatywnego sposobu rozwiązania problemu klienta. Kontekst powinieneś wyciągnąć z poprzedniego etapu – Discovery.

Głównym celem prezentacji jest dotrzeć do wątpliwości klienta i na nie odpowiedzieć. Wtedy bez problemu możesz domykać sprawę. W tym module będę chciał Ci dać kluczowe wskazówki, które sprawią, że Twoja prezentacja będzie konwertować znacznie lepiej.

Ponadto nauczę Cię w odpowiedni sposób odpowiadać na obiekcje Twoich klientów, tak abyś miał narzędzia do tego, aby domknąć sprzedaż podczas prezentacji. Oprócz tego poruszymy jeszcze temat bodźców zakupowych, które będziesz mógł wplatać w Twoją prezentację / ofertę, dzięki którym będziesz w stanie skrócić czas decyzji klienta.

  • Cele i struktura prezentacji
  • Wstęp do spotkania
  • Wskazówki techniczne
  • Historie sprzedają, czyli “kontrast”
  • Opisanie kolejnych kroków współpracy
  • Pytania angażujące
  • Credibility, czyli wiarygodność
  • Bodźce zakupowe przyspieszające decyzję
  • Docieranie do wątpliwości klienta
  • Odpowiedzi na obiekcje klientów [pętla domknięcia]
    • Muszę się zastanowić / wrócimy do tego za miesiąc
    • Muszę porozmawiać z szefem / przełożonym / wspólnikiem etc.
    • Potrzebuję rekomendacji
    • Mam swojego sprawdzonego partnera
    • Oczekujesz, że podejmę decyzję dzisiaj?
    • Muszę się dowiedzieć więcej nt. takich rozwiązań
    • Za drogo
  • Dzwonienie po decyzję – przygotowanie do rozmowy
  • Zadania do modułu + podsumowanie
Moduł 6

BONUS - Jak być TOP sprzedawcą

W tym module streszczę kilkanaście kluczowych kompetencji, cech oraz zachowań, które wg mnie charakteryzują najlepszych sprzedawców, w tym: kompetencje sprzedażowe, podejście do pracy, podejście do życia, cechy osobowości czy planowanie i organizacja pracy.

  • Kompetencje sprzedażowe
  • Podejście do pracy
  • Podejście do życia
  • Cechy osobowości
  • Planowanie i organizacja pracy
  • Zadania do modułu

Gwarancja - ZERO ryzyka

Nie musisz decydować teraz. Możesz bez ryzyka zamknąć tę stronę i nic się nie stanie. Z drugiej strony możesz kupić kurs i przez 14 dni przerobić tyle materiałów, ile chcesz. Jestem pewien, że otrzymasz więcej wartości, niż się spodziewasz. Dopiero wtedy możesz podjąć świadomą i racjonalną decyzję – czy ten kurs jest dla Ciebie. Jeśli uznasz, że jest inaczej, to zwrócę 100% Twoich pieniędzy. Bez zadawania pytań, wystarczy 1 email.

Z tych dwóch opcji tylko JEDNA daje Ci szansę na zbudowanie procesu sprzedaży, który w powtarzalny i przewidywalny sposób wyskaluje przychody w Twojej firmie.

Zapisz się i wyskaluj swoją sprzedaż

Wybierz pakiet, który najbardziej pasuje do potrzeb Twojego biznesu

Kurs Online

3490 zł + VAT

2490 zł + VAT

Potrzebujesz więcej niż 1 licencji? Napisz na adres kacper@growpapa.pl.

Kurs Online + Wdrożenie

13490 zł + VAT

12490 zł + VAT

Zniżka obowiązuje jeszcze:
dni
godzin
minut
sekund

Wahasz się?

Być może w Twojej głowie pojawiają się wątpliwości. To naturalne. Postaram się ułatwić Ci decyzję odpowiadając na najczęstsze z nich:

To nie zadziała w mojej branży / w mojej firmie

Wiedza i metody z tego kursu pomogły usprawnić i wyskalować sprzedaż w firmach z wielu różnych branż, w tym: [tu przykłady]

Nie będę się tego trzymać / moi sprzedawcy nie będą się tego trzymać

Do kursu nagrałem osobny moduł, w którym znajdziesz praktyczne wskazówki, w jaki sposób realizować materiał z tego kursu i jak znaleźć i utrzymać motywację do jego przerobienia i wdrożenia w praktykę.

To za trudne dla mnie / moich sprzedawców

W kursie wyjaśniam sprzedaż za pomocą jednego diagramu i robię to w zaledwie 15 minut. Proces sprzedaży składa się z 3 prostych kroków, na które otrzymujesz mnóstwo gotowych przykładów, które bez problemu zastosujesz w swoim przypadku. Skorzystasz również z przygotowanych plików – arkuszy kalkulacyjnych, które będą kontrolować Twój proces sprzedaży.

Nie mam na to czasu

Nigdy nie ma dobrego czasu na wdrażanie zmian, jednocześnie zanim podejmiesz decyzję, to policz ile pieniędzy będzie kosztował Cię dziurawy proces sprzedaży przez kolejny rok. Załóż, że z kursem poprawisz skuteczność min. o 15%.

Będę w to słaby / moi sprzedawcy sobie z tym nie poradzą

Dzięki temu kursowi nie tylko stworzysz swój skuteczny proces sprzedaży, ale też napiszesz skrypty dla każdej rozmowy oraz obiekcji, które możesz usłyszeć od klientów. Będziesz przygotowany na 80% sytuacji sprzedażowych.

Będę w to słaby / moi sprzedawcy sobie z tym nie poradzą

Dzięki temu kursowi nie tylko stworzysz swój skuteczny proces sprzedaży, ale też napiszesz skrypty dla każdej rozmowy oraz obiekcji, które możesz usłyszeć od klientów. Będziesz przygotowany na 80% sytuacji sprzedażowych.

Nie chcę czekać długo na efekty

Niektórzy przerabiają kurs w ciągu 1 dnia i kolejnego dnia tworzą proces sprzedaży, który od razu wdrażają w praktykę. Dzięki gotowym przykładom rozpisanie procesu i napisanie skryptów jest szybsze niż Ci się wydaje.

Obejrzyj przykładową lekcję z kursu